Om att äga Nordpolen.

Jag har tänkt på en sak.. (Nej det har jag inte egentligen, men en konversation fick mig att börja tänka på det). Jag tycker det är oerhört töntigt att Ryssland har satt en flagga på botten under Nordpolen och påstår nu att det är de som äger den (säger man den om nordpolen? Jag gör..) istället för Kanada. För det första är det inte sådär väldigt kul om de ska börja kriga om Nordpolen, då vi, Sverige, ligger lite illa till i sånt fall. Men sen så är det ju totalt onödigt, vem vill äga Nordpolen? Tills jag började tänka efter..

Om jag skulle äga Nordpolen (Först måste jag designa en egen flagga, sen måste jag på nåt sätt ta bort Rysslands flagga och sätta dit min egen, sen kan jag äga Nordpolen) skulle det ha väldigt många fördelar. För det första skulle jag ha typ helt galet mycket land att göra vad jag ville med. Sen skulle jag kunna starta en djurpark där man kunde åka skidor och titta på alla djur om man vågade. Alla djur som fanns där skulle alltid få finnas där och alla skulle vara vänner. Jag skulle bygga världens bästa pulkabacke och ett par skidbackar där jag kunde roa mig när jag ville. Jag skulle kunna ha snögubbeparty varje helg och bo i en igloo. Det skulle vara ganska nice att äga Nordpolen och jag förstår varför Ryssland har satt sin flagga på botten.

Men när jag tänker efter så tycker jag ju inte ens om snö.. Det skulle vara bättre att äga nåt varmt ställe.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Vilket påminner mig att jag ska skriva varför jag vill äga Nordpolen :P

2007-08-21 @ 22:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback