Jag ska aldrig glömma hur det känns..

Blogga borde man kanske också.. Jag har spelat två matcher och tittat på en match i fotboll på två dagar. Sammanlagda målskillnaden blev 7-2, och då är AIKs 1-1 match inräknad.. Jag fick äran att spela ytterfält igår, på en stekhet konstgräsplan, seriöst, det gårinte att beskriva hur varmt det blir på de där planerna om man inte har sprungit där själv.. Det var jobbigt som in i helvete med tanke på att jag bara står stilla alla träningar och matcher.. Idag fick jag dock stå i mål och det gick bra :) Så bra att jag fick en tioliters hink med vatten över mig efter matchen. Hämden är ljuv säger jag bara.. Höhö.

I fredags var det gårdsfest på schemat och vi hittade Madde redan nere vid Konsum :) Det bar av upp mot gården och till en början var det bara jag och Madde som var 'barn', men sen kom även Johanna och hennes kille Johan som var en riktigt trevligt typ. Ännu lite senare kom även Jonas och Niklas och samlingen var nästan komplett, Sofia undantaget. Kanske Hampus, Felix och Olivia också.. Vi åt gott och spelade kubb och pratmakarna. Det var oerhört roligt och en sån där bra känsla i magen fanns konstant. Jag är så trygg med de här människorna så det finns inte.. Maddes förklaring på King Kong slog allt, till och med Niklas '..det är ett djur. Ja, ett djur!' när det var en mammut.. Heja! En riktigt trevlig kväll som jag behövde och saknar.

På lördagen var det som sagt match och när jag kom hem klunkade jag nästan två liter vatten innan det bar av till min moster som fyllde 60. Åkte med Stefan och Karin i deras flashiga bil med GPS och grejer, skitroligt ju :D Jag var helt slut hela kvällen och gjorde egentligen inte så mycket nytta. Vi blev tidiga och jag fick skjuts hem av Stefan och Karin vid elva. Jag skulle ju trots allt upp nio morgonen efter ^^ Det bjöds iallafall på oerhört god mat, och jag vet verkligen vilka som ska få slava i köket när jag tar studenten ;D

Idag spelades det också match och det var skönt att trycka ner de där kaxiga tjejerna i skorna. Domaren var helt mysko också och dömde helt konstiga saker, men vi klarade det. Trots att jag och Rotan försökte få liiite spänning i matchen. Men det var ingen som uppskattade det tror jag ^^ Sen var det bara att gå hem, duscha, träffa Therese och gå tillbaka till Råsunda igen för AIK-match där domaren var helt värdelös! Det var seriöst det sämsta jag sett någonsin. Han dömde fan sämre än vad domarna som dömer oss gör.. Det var läskigt.

Nu blev det ett långt inlägg och jag ska sova snart.. Jag är helt sjukt trött, den här helgen har varit ansträngande.. Väldigt ansträngande. Men rolig och varm :) Tack <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback