"Ska hon också leka här?"

Idag låter jag två sånger tala! Jag och mamma har haft väldigt kul vid matbordet, och tro inget annat än att jag kommer plåga er med dem i skolan imorgon ;D Observera att det finns rörelser till båda sångerna :D

När kråkorna klappar takten
Till min lilla kråksång
När kråkorna klappar takten
Blir den lagom lång

Meeeen när älgarna klappar takten
Till min lilla kråksång
När älgarna klappar takten
Blir den alldeles för lång

Och när myggorna klappar takten
Till min lilla kråksång
När myggorna klappar takten
Blir den alldeles för kort!


Fem fina fåglar satt på en gren, en ramla ner
Då var dom bara en, två, tre fyra fåglar kvar.
Fyra fina fåglar satt på en gren, en ramla ner
Då var dom bara en, två tre fåglar kvar.
Tre fina fåglar satt på en gren, en ramla ner
Då var dom bara en, två fåglar kvar.
Två fina fåglar satt på en gren, en ramla ner
Då var det bara en fågel kvar.
En fin fågel satt på en gren, den ramla ner
Då var det bara grenen kvar.


Kommentarer
Postat av: fesse

inget plågande blev det ju!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback