Önskar du fortfarande att vi aldrig hade mötts?

Jag måste bara säga att det känns så oerhört fel och konstigt att lämna ut sitt inre till en lärare. För att senare få betyg på det. Jag kan inte förstå hur han ska kunna betygssätta det.. Visst, det är i psykosocialt arbete och delar av kursen består av att man ska förstå varför man känner som man gör. Men det räcker väl med att jag gör det? Jag har ingen lust att berätta en massa saker för en lärare jag inte ens litar på. I och för sig kan jag väl göra det, jag vet att han inte skulle berätta för någon. Vad skulle han vinna på det? Men fortfarande, jag vill inte vara svag och anförtro mig och blotta mig. Jag vill verkligen inte svara på de frågor jag ska svara på och jag mådde verkligen dåligt när jag läste texten 'offrets sätt att leva'. För den stämde in så läskigt bra ibland. Jag vill inte veta. Jag vill inte gå beteende längre, jag vill inte tvingas lära känna mig själv mer. Det är jobbigt. Det är jävligt jobbigt.

Nu ska jag sova. Imorgon har vi gympa.


Kommentarer
Postat av: Anna

Men det ju är de starka som vågar blotta sig Cissi. Kanske inte till en lärare på beställning, men i övrigt. Ensam är inte så stark som du tror..

2007-11-14 @ 23:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback