Idioti.

På riktigt. Vad är det för fel på folk? Nu menar jag inte människor i allmänhet, för de flesta blev faktiskt uppfostrade när de var små. Jag syftar på de som glömdes bort. Eller inte lärde sig något av sina föräldrar. Eller bara är allmänt dumma i huvudet och har noll respekt för sina medmänniskor. Det började igår eftermiddag och har, till min stora skräck, fortsatt idag. Var är världen påväg?

Det som triggade igång min irritation igår eftermiddag var kanske inte så farligt, men en Cissi utan mat i kroppen tar inte lång tid att irritera.. Vi stod på trottoaren utanför skolan och pratade och jag hade full koll på att det kom en äldre man som skulle gå förbi oss. Eftersom jag stod i princip mitt på trottoaren var jag på väg att ta ett steg in så han skulle komma förbi när han närmade sig. Men det uppskattas minsann inte av honom, istället säger han något i stil med att vi inte borde ta upp hela trottoaren. Jag flyttade ju på mig?! Vad är hans problem?

Sen på bussen ungefär fem minuter senare när jag redan var trött, hungrig och irriterad ska vi sätta oss. Det finns bara 'ytterplatser', alltså folk sitter innerst. Jag tänker sätta mig brevid en man som har sin lilla gröna ryggsäck på sätet bredvid sig. Ställer mig och tittar på honom så han ska förstå att jag vill sitta där, men då kläcker den jäveln ur sig: nej, tyvärr, och fortsätter titta ut genom fönstret. Jag ville sparka ner något. Jag blev så jäääääävla arg, jag blir fortfarande arg när jag tänker på det. Och de äldre tycker att det är vi ungdomar som inte visar respekt? Ja, jag flyttar i alla fall på min väska när jag ser att bussen är full och folk vill sitta ner..

Det här fortsatte alltså idag på morgonen med Annas berättelse om vad som hände henne och diverse ettor/tvåor i skolan som är bara rent ut sagt idiotiska.. Jag borde åka hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback