Staka dig fram.

Jag sitter här och försöker skriva min vetenskapliga uppsats. Det går inte så bra. Jag kan inte formulera mig. Orden kommer inte rätt, det blir jättekonstiga meningsuppbyggnader och det känns som att det tar fem minuter att skriva bara en enda mening. För att jag inte hittar de rätta orden. Och när jag väl hittar dem är det skitsvårt att få in dem i sammanhanget, att skapa en mening av det. Ingenting fungerar liksom, och jag vet inte vad som hänt. Jag brukar alltid ha jättelätt för att skriva och formulera mig. Nu ska jag skriva en hel vetenskaplig uppsats och jag känner redan nu hur dålig den kommer bli.. Inte mycket att göra åt saken. Jag får traggla på med mina jävla meningar. Jag har kommit till avsnittet 'syfte och frågeställningar'. Kvar att skriva är alltså sammanfattning, innehållsförteckning, definitioner av begrepp, material och metod, källkritik, faktadel, analys, diskussion och litteratur/källförteckning. Det är chill. Jag har två timmar på mig, det är lugnt.


Hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback