Krav

Usch, jag bävar inför måndag. Men det måste göras, annars kommer det aldrig bli något av mitt liv. Jobben kommer inte komma till mig, jag måste anstränga mig och jag måste vinna över mig själv femton gånger för att våga. Men på måndag måste jag, det finns ingen återvändo. Gör jag det inte då kommer jag sumpa alla chanser jag har och aldrig förlåta mig själv om jag går arbetslös hela hösten. Trots att jag är helt övertygad om att jag inte kommer få någon anställning eftersom ingen kommer vilja ha mig som anställd, måste jag försöka. Läste i en annan blogg "you miss 100 % of the shots you never take"  och så är det tamigfan. Jag vill inte bli en loser. Jag vill inte vara den som det inte blev något av. Jag vill vara bäst. På allt. Till och med på första lektionen på bilskolan. Till och med då vill jag vara bäst. Jag vill kunna allt när jag testar det första gången, jag vill vara mer än medelmåttig. Jag vill vara mer än jag är, och för att vara det måste jag vinna över mig själv så många gånger att jag tappar räkningen. Först då kan jag bli vad jag vill, först då kan jag vara vad jag velat bli. Först då kan jag andas ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback