Lasse <3

Man borde åka på äventyr oftare! Igår var den roligaste och bästa dagen på mycket länge. Jag, Anna och Elin tog oss till Västerås och Strömsholm för att se Lars Winnerbäck. Hela dagen var fylld av skratt och udda lekar. När vi hade varit på konsertområdet i två timmar kanske, kom vi på att vi ju faktiskt var där för att se Lasse. Vi hade liksom glömt bort det, det var så mycket annat vi gjort. Åkt tåg bland annat. Och buss. Och varit hur stressade som helst över att inte hinna till anslutningsbussen. Men det gick bra, den väntade på oss. Antagligen underhöll vi halva bussen med våra farhågor om att missa den, då bussen efter gick kvart över sex morgonen efter...

Vi började med att se Emil Jensen, vi stod längst fram som värsta groupies och han var så bra. Han sprider verkligen värme den människan. Hans nya låt 'jag hör dåligt och fattar trögt' var kanske den finaste låt jag hört. Nej, han var en mycket bra start på kvällen!

Sen var det såklart Lars Winnerbäck, men tyvärr infann sig aldrig den euforin som jag är van vid. Den ultimata glädjen. Antagligen berodde det på killarna precis framför/bredvid mig som inte var intresserade av konserten, utan stod och pratade istället. Extremt irriterande. Så det tog bort lite av min upplevelse. Men det var bra, självklart var det bra. Men inte så bra som det hade kunnat vara. Och det hade varit så mycket bättre om han avslutat med Hjärter dams sista sång =/ Men jag fick i alla fall höra Jag fattar ingenting och Du hade tid. Det var jag glad över. Det var bättre låtar igår än i höstas, men konserten i höstas var liksom bättre. Vi stod längre fram och jag var framför allt inte irriterad hela konserten.

Jag förgyllde dessutom kvällen genom att blåsa såpbubblor! De kom upp på scenen också :) Då blev jag stolt. Det är fint med såpbubblor.

Tack Anna och Elin för att ni är så bra. Och även ett stort tack till Micke som kom och hämtade oss mitt i natten! Inte ett tack till Stockholm och alla vägbyggen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback