Umgänge.

Helgen har innehållit umgänge med andra människor. Väldigt mycket och kvällen i fredags var extremt trevlig. Mådde bra och slapp tänka, vilket var precis vad jag behövde. Däremot blev det för mycket av det goda när vi vaknade på lördagen och jag var ingen rolig person att umgås med. Jag tyckte inte heller det var roligt, inte någonstans. Ändå stod vi ut till klockan tre. Sen fick jag vila i två timmar, efter den vilan var det dags för nästa umgänge, Johanna kom hit på middag. Vi hade också trevligt, maten vi lagade blev oerhört god.

Ändå kunde jag inte låta bli att tycka det var mer än skönt att vara ensam när Johanna hade gått. För första gången på ett och ett halvt dygn var jag ensam igen och äntligen kunde jag andas. Det var skrämmande att inse att jag just nu föredrar ensamhet före umgänge med andra, men det går inte att komma ifrån. Därför är jag lite rädd för fredag. Jag vet inte hur jag ska göra. Om jag vill utsätta mig för krogen. Jag tror inte det. Just nu känns det säkrare att stanna i Täby och umgås med släkt jag inte träffar särskilt ofta. Men vi får se. Det är elakt att svika också, men ibland måste jag tänka på mitt eget bästa också.. Trots att ni inte tror det. Trots att ni, vad jag än gör, bra eller dåligt, kontrar med typiskt Cissi. Då får det vara typiskt mig.


Imorgon blir en viktig dag, i två aspekter. Den ena är fotboll. Den andra är hemlig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback