Att ha ett arbete

Det är underligt, det här med att ha ett jobb.

Igårkväll hade jag planer för idag, jag skulle ställa klockan på elva, vakna och spendera morgonen i sängen där jag skulle äta frukost och se på innebandy, för att sen åka in till stan och beställa en tid hos frisören och eventuellt inhandla lite julklappar.

Så blev det inte.

08:10 vaknar jag av att min mobil ringer, och en timme senare var jag på jobbet. Jäkligt skickligt av mig måste jag säga, men sen gick ju dagen som den gick. Fel. Inga maskiner gjorde som jag ville och personen jag jobbade med var jävligt dryg, så jag ville bara gå hem. Men jag tjänade ett par hundra och var inställd på att jobba imorgon också, eftersom jag ersatte en tjej som var sjuk. Då är det väldigt skönt att efter en sån här dålig dag få ta det lugnt ikväll, åka till ikea med pappa imorgon för att sen hälsa på farmor. Jag ska inte jobba imorgon och för första gången känns det skönt. Jag vill prioritera socialt umgänge och julklappar framför pengar.

Pengar är inte allt, även om de förenklar saker och ting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback