En fin helg

Jag är lite gladare nu. Det är bra, tycker jag. Då kanske jag vågar mig in till stan imorgon för att inhandla lite julklappar. Jag måste ta tag i det på riktigt nu, det är bara två och en halv vecka kvar. Fördelen är att jag inte behöver ha panik över klapparna till pappa och hans fru. Den julen firar vi i mitten av januari. Det är coolt.

Jag har verkligen inget vettigt att skriva. Jag har haft en väldigt bra helg, trots att den började på sämsta möjliga sätt. För tillfället är det två datum jag ser fram emot; 31 december och 10 januari. Man ska ha mål i livet. Dessa datum är kanske inga mål, men ljuspunkter. Det behövs när det är så mörkt ute som det är nu. Men jag behöver specifika mål också. Något jag ska klara av. Frågan är vad. Kanske är första steget att stränga om gitarren. Eller ta tag i min och Inas affärsidé. Jag tror vi kan bli rika på den. Om den går att genomföra, vilket inte borde vara helt omöjligt. Dock tänker jag såklart inte berätta vad den innebär. Vi vill ju inte att någon ska sno den från oss. Men den handlar i hög grad om vad som är viktigt för samhället. För att det inte ska gå i bitar och flyta ut i något man inte känner igen. Därför känns det som att det är viktigt att vår affärsidé går att genomföra.

Jag återkommer med uppdateringar om den. Om hur det går.

Jag vill avsluta med ett citat från lördagsnatten: "Lika fast som hans rumpa är, så fast är vårt förhållande."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback