Glädje

Nu har jag sovit tolv timmar inatt, plus två timmar på eftermiddagen igår. Det behövdes verkligen, jag var knappt människa efter att ha kunnat räkna sömntimmarna på en halv hand. Nu ligger jag i sängen och tittar på min Lars Winnerbäck-dvd som jag köpte igår. Fick den inte i julklapp, och jag tror inte jag kommer få den av pappa heller, så då köpte jag den. Och den är så fin. Extramaterialet består dessutom av 17 livelåtar från i somras, de flesta faktiskt filmade i Strömsholm där jag, Elin och Anna såg honom.

Det finns ett par låtar jag verkligen tycker om live-versionerna av. Där de är bättre live än på skivan. Solen i ögonen har jag alltid gillat bättre live, just för att den går i så mycket högre tempo. Versionen de gjorde i somras är dessutom så sjukt snygg och häftig att jag är helt kär. Den är så cool. Sen tycker jag även väldigt mycket om versionen han gör av Kom ihåg mig. Den är också bättre än på skivan.

Och jag är bara så glad. Att en hemlighet kan förändra så mycket, ge mig så mycket. Jag tror det kommer finnas kvar i mig många dagar. Det finns helt klart i mig fortfarande. Det är synd att jag inte kan berätta om det, men en hemlighet är en hemlighet. Det vet ju alla :) Och så ser jag fram emot måndag, då ska vi visa Skövdeborna det bästa av Stockholm. Och sen ser jag fram emot onsdag. Sen är det nytt år och det ska väl kanske bli ett bra år då. För en gångs skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback