Orkeslöshet

Vad händer? Jag är nästan rädd.. Min kropp protesterar mot något, och jag vet inte vad. Det är jobbigt till och med att ligga ned, och nu efter jag fått i mig lite mat känns det som att jag inte får någon luft. Jag försöker sova, men jag somnar inte. Jag vill slappna av, min kropp vill ligga helt avslappnad, men jag kan inte slappna av tillräckligt. Jag är rädd för att det är något psykiskt, som i höstas, men jag kan inte för mitt liv komma på vad det skulle vara. Inte den blekaste. Jag som hade en massa planer för idag, men jag har inte orkat genomföra någon av dem.. Jag skulle dammsuga, byta sängkläder och framförallt gå runt till bilskolor och det viktigaste; äta middag med Malin. Ingenting av det har jag lyckats genomföra och jag känner inte igen varken mig själv eller min kropp. Det ska inte vara såhär.

Din sommarklänning är för stor
Den glider ner över axeln, kanske är det bara värmen?
Flyter ut och stelnar till, jag orkar inte vara i solen
Orkar inte ens kavla upp ärmen..

Jag vill inte att du ska se alla märken på min rygg
Jag vill inte ens att du ska le, när jag säger att jag är ful
Berätta för mig hur man bryter isen

Din hud får färg som indianers
Och du stirrar i taket
Min hud svider rödbränd
Din sommarklänning slängd på golvet
Snälla ta på den igen, vi kommer ändå aldrig närmre

Jag vill inte att du ska be om att få röra vid min hud
Jag vill inte ens att du ska se, min kropp när det är ljust
Så hur ska vi nånsin kunna bryta isen?
Berätta för mig hur man bryter isen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback