Casa.

Jag tycker inte om när mamma ringer mig och låter allvarlig och säger "men det är ingen som är skadad". Sist hon gjorde det var det fyra stycken som hade dött. Det kunde inte hon veta när hon ringde, och hon sa det antagligen för att lugna mig, men när hon sa det imorse blev jag kall. Jag blev ännu kallare när hon sa att Kerstin var i planet. Och Svärdet. Men det hade faktiskt gått bra den här gången, de hade nödlandat och Svärdet hade tagit ner planet jättebra, enligt mamma. Som hade pratat med pappa. Kerstin mådde inte bra alls psykiskt, och det förstår jag. Men jag är glad för två saker; att det gick bra och att min pappa inte flyger längre. Väldigt glad.

Nu har jag allt inför studenten. Skor, klänning, kofta, halsband och väska. Jag städade ur mitt skåp idag och det som jag blev mest förundrad över var att jag hade typ 15 olika pennor.. Det är två dagar kvar nu och jag känner mig inte pepp längre. Minsta lilla känslorubbning och jag kom ur balans. Det i morse var ju inget att bli upprörd över egentligen, men jag kunde inte hålla tillbaka tårarna. Bara tanken på vad som kunde ha hänt och vad som hände för ett och ett halvt år sen kom så rakt på och jag var inte beredd. Men det är nog bra imorgon igen :)

Kommentarer
Postat av: Felicia

Om det inte är bra imorgon finns jag där och håller din hand.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback