Score.

På två dygn nu har jag samlat en väldig massa vuxenpoäng! Det började med att jag igår städade mitt rum väldigt grundligt, det vill säga att jag rensade ur garderoben, sorterade bort böcker som stått i bokhyllan sen jag var tolv och sorterade i skrivbordslådor. Sen plockade jag bort gamla skolpapper, dammade bort allt damm och dammsög rummet plus resten av lägenheten. Jag hann tyvärr inte tvätta fönstren, men det ska jag göra imorgon. Senare på kvällen skrev jag in mig på arbetsförmedlingens hemsida och idag, IDAG mina vänner, var jag på arbetsförmedlingen. Ensam. Det var lite läskigt, men det gick bra. Jag undrade mest vad alla andra gjorde där, det var vuxna människor mellan 25 och 30 år. Kunde inte låta bli att fundera över varför de inte har något jobb.

Så nu har jag samlat massa vuxenpoäng. Att baka småkakor är kanske pensionärspoäng?

Ikväll ska jag äntligen träffa pappa också. Har träffat honom två timmar på tre veckor. På tok för lite. Tyvärr lär det ju inte bli mer än fem timmar idag, men nästa vecka tänkte jag rymma ner till Nyköping och ha det bra och hoppas på fint väder.

Kakorna blev jättegoda förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback