Fredag.

Det finns vissa saker som glädjer mig lite extra. Som vår rektor till exempel. Jag har aldrig träffat en människa (som dessutom är rektor) som värnar så mycket om sina medmänniskor. Vi elever. Och lärarna också gissar jag. Men speciellt oss elever. Jag har aldrig träffat någon människa som visar så mycket empati som hon, trots att hon har upp till halsen med saker att göra. Hon tar sig tid, hon bryr sig om och hon ser. Jag var helt nedslagen i måndags på hennes lektion, hon märkte det då, men accepterade att jag knappt kunde prata just då. Sen, två dagar senare, möter jag henne i korridoren och får världens kram. Hon bryr sig. Jag blev extra glad idag när Felicia berättade att hon hade stannat upp för att fråga hur det var med henne som låg i en soffa. De skulle ses nästa vecka och göra upp planer.

Jag beundrar denna människa, att hon har förmågan att göra så många saker och samtidigt vara som en extra omtänksam kompis med extra mycket makt.

Inse att jag skrivit det här om min rektor... Det känns lite sjukt, men jag blev så varm i hjärtat av det Felicia berättade idag, att jag inte kunde låta bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback