Grannar.

Jag tror mina grannar har något emot mig. Varför skulle de annars börja borra i väggarna klockan halv tio en dag som denna? Nu är det dödstyst. De höll liksom på i ungefär treminutersintervaller i säkert en halvtimme. Ibland var det tyst i tio minuter, och jag som låg kvar i sängen i hopp om att kanske, kanske kunna somna om, trodde det var över. Men så började de igen. Men nu har de alltså borrat klart, och det var ju bra. Det jag undrar är bara varför de var tvungna att göra det prick halv tio, när jag hade tänkt att sova i minst en timme till? Som att de ville försäkra sig om att jag skulle gå upp och göra något vettigt av min dag. Vilket jag snart ska. Om en timme ungefär, då börjar min vettiga dag! Fram till dess lovar jag att förbli ovettig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback