Porsche.

Det är svårt att beskriva hur bra jag mår av att vara i skolan, och hur glad jag är över att jag går på Infokomp. De här två dagarna efter lovet har jag varit i skolan i mer än nio timmar. Utöver schemalagda timmar. Igår slutade jag klockan två, kom inte därifrån förrän vid kvart i sex.. Idag skulle jag börjat halv två, men var där kvart i tio. Visst, anledningen är att en del plugg måste bli gjort, men vi gör roliga saker också. Jävlas med lärare, snackar skit med rektorn, spelar spel och pingis och bara hänger i något lärarrum. Det är en sån bra atmosfär och jag blir glad bara av att vara bland människorna där, både lärare och elever. Att känna att lärarna litar på oss, respekterar oss och gillar oss för de vi verkligen är. Det betyder så himla mycket, och jag kommer vara så ledsen när jag inte får komma tillbaka dit mer.

Men det är en fas i livet som tar slut även den, och sen börjar något nytt. Något nytt som kallas vuxenliv och vuxenvärld. Det känns läskigt. Hur ska lilla jag kunna klara av det? Att bli vuxen? I och för sig behöver man kanske inte bete sig vuxet för att ha ett jobb (se bara på Max, han är gift men känns som att han är i våran ålder..), men jag vet ju ingenting. Jag kan inget, hur ska jag då klara mig i den stora världen? Jag kanske ska bli mjölkutkörare! (Tack Matthias för svaret, det var väldigt snällt :))


Kommentarer
Postat av: Felicia

Som alla säger, det är dags nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback