I thought you said maple leaves

Hmm.. Jag borde ha fått mitt lönebesked hem till mamma, det borde ha kommit igår. Jag var inte där igår, och jag är inte där idag. Jag ska dit imorgon. Lönen borde ha kommit in på kontot nu. Frågan är om jag ska logga in och se bara siffran, eller om jag ska vänta till imorgon för att se hur många timmar och allt? Fast njae, nu när jag skriver det så låter det ju väldigt dumt att vänta. Dagens ungdom är ju van att slippa vänta. Då struntar jag i att vänta :)

Med tanke på att inte ha jobbat särskilt mycket i oktober är jag nöjd. Väldigt nöjd. Nu blir det julklappar för hela slanten! Så att jag utan dåligt samvete kan behålla decemberlönen sen.

Igår fyllde jag på både olja och spolarvätska i pappas bil. Vi övade lite på alla vätskor i motorhuven och alla lampor man kan tända. Det är nämligen det jag är mest nervös för inför uppkörningen; säkerhetskontrollen. Usch, usch. Köra bil kan jag ju, det är ingen fara. Men det här när bilen står stilla. Njae.

Utbildningskontrollen igår gick bra förresten, jag blev godkänd, även om han hade ett par saker som jag skulle öva mer på. Jag ansträngde mig verkligen för att se det positivt, att se det som att det var bättre att han sa det så jag hinner rätta till det innan uppkörningen, än att jag blir kuggad på uppkörningen för att jag inte ens vet om vad jag gör fel. Men det var svårt, jag vill vara felfri. Perfekt. Men han sa att han kände sig totalt trygg med att åka med mig, och det var ju bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback