Kyla

Jag har insett att jag har ett ganska konstigt förhållande till vår lägenhet. Speciellt till temperaturen i lägenheten. Jag fryser konstant, verkligen. Visst, jag har dålig blodcirkulation, vilket gör att jag även sommartid fryser om händer och fötter. Men som det är nu har jag tjocktröja och fårskinnstofflor på mig, men fryser ändå. Jag kan inte gärna ha vantar på mig inomhus. Bland det bästa jag vet är att när något är tillagat i ugnen och uttaget, ställa mig framför ugnen med ugnsluckan öppen. Det blir så varmt och skönt! :)

MEN! Jag kan ju åtgärda kylan. Jag kan ju höja värmen på elementen. För de är inte på max. Inte ens i mitt rum. Jag tror elementet i mitt rum är på femman, av nio hack. Anledningen till att jag inte höjer värmen och därmed slipper frysa så jag skakar är att jag älskar att gå och lägga mig när det är kallt i rummet. Det är så mysigt att ligga under täcket som precis blivit varmt och behöva ligga helt stilla. Rör jag mig kommer jag åt en ouppvärmd plats, och då blir det kallt.

Därför höjer jag inte värmen på elementet i mitt rum. I resten av lägenheten vågar jag inte, mamma tycker nämligen att det är lagom. Ibland öppnar hon balkongdörren. Då blir det ännu kallare.

Man får ful frisyr om man har mössa på sig när man har blött hår. Jätteful.

Kommentarer
Postat av: Bea

Jag börjar i alla fall se slutet på hela körkortsprocessen - så pass långt har jag kommit haha. Men har inte kört motorväg än, till exempel. Om det säger dig något i hur långt jag kommit. :) Nej, men jag tycker att de där Vägverket-personerna verkar dömma så olika, vissa kuggar för att de gör fel på en grej, och andra kan typ parkera över två rutor och får ändå godkänt. Det är väl bara att hoppas att man får en betygsättare som är schysst haha. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback