Motgångsdag

Oj oj oj, idag var ingen bra dag. Hade det varit i skolan hade det varit en sån dag när jag inte orkat prata med någon. Men nu var jag på jobbet och det är inte skolan. Där måste man sköta sig och göra det man ska, även om allt går emot en.

Det gjorde det idag. Allt. När det var en och en halv timme kvar av passet ville jag bara sätta mig i ett hörn och låta de jävla maskinerna göra fel hur mycket de ville. Jag orkade inte bry mig. Men så gjorde jag såklart inte. Jag skällde på dem istället, ungefär på samma sätt som Daniel en gång skällde på kopiatorn. Ungefär samma förhållande har jag till den maskin som kallas 'Packpojkarna'. Sen när klockan var tjugo i tre tänkte jag, nej, nu får det vara nog. Nu städar jag. Som om det var enkelt. Då gick sopkvasten sönder. Så jag lagade den.

Måtte morgondagen bli bättre. Men jag tjänar pengar och jag är väldigt glad för det. Väldigt. Snart ska jag gå och lägga mig känns det som. Det är skönt med fredag imorgon i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback