Serviceyrken och slask

Allt som kretsar i mitt huvud nu när den vita, fina snön har förvandlats till grått slask är att om ett år, om ett år är jag i värmen i Australien. Det är det enda som gills, det som driver mig framåt.


Jag förundras över människor som har serviceyrken. Vissa har verkligen rätt jobb, och jag som kund känner mig sedd och går därifrån med ett leende och tvekar inte en sekund över att komma tillbaka. Andra undrar jag verkligen hur och varför de valt ett jobb som innefattar kundkontakt. Hon på banken idag var av den andra kategorin. Jag gick därifrån väldigt irriterad och med tankar på att byta bank. Jag vill bli behandlad väl när jag gör saker jag tycker är jobbigt. För mig krävs det ganska mycket för att gå in på banken, ta en nummerlapp, vänta på min tur för att sen förklara för personen i kassan vad mitt problem är. Blir jag då illa bemött kommer det krävas ännu mer nästa gång jag går in. Men idag hade jag en bra dag, hade jag haft en dålig dag hade det kunnat förstöra kvällen också. Men det tänker jag inte låta banken göra. Verkligen inte.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Skicka ett klagobrev.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback