Teori

Idag har jag nästan varit utomhus mer än jag brukar vara en genomsnittlig dag. Man kan säga att jag valde fel dag att vara utomhus på. Dessutom var det fel dag att medvetet lämna vantarna hemma. Jag tänkte att jag ändå snart blir varm om händerna. Det blev jag inte. Det var fem timmar sen. Jag fryser fortfarande. Det känns som att det blåst vindar rakt igenom mig, och att regnet är kvar på min hud. Att vinden fortfarande piskar iskalla droppar mot mitt ansikte. Jag kryper fortfarande ihop för att skydda mig på något sätt, trots att jag vet att det inte hjälper.

Jag är bjuden hem till Therese på middag ikväll, och kanske kan hon få mig på andra tankar. Jag är bara så himla ledsen. Jag vet ju att jag kommer klara teoriprovet, men jag kommer inte få göra det förrän jag klarat sluttestet på körskolan, vilket jag inte gjort ännu. Jag har inte ens klarat repetitionen som man måste klara innan man får göra sluttestet. Just nu känns allt väldigt hopplöst. När jag övar hemma har jag max tre-fyra fel, men så fort jag sätter mig på trafikskolan är den siffran uppe i nio-tio fel. Och även med så många fel klarar jag ju gränsen för godkänt på Vägverket. Det är så töntigt. Och jag känner mig så uppgiven.

Det gick i alla fall hyfsat bra att övningsköra idag. Trots regn och dålig sikt och brist på skyltar och okända vägar.


Kommentarer
Postat av: Bea

Jag hade också körlektion i dag! Hur många fel får man ha på en uppkörning, egentligen? :O Du har alltid så bra tips till mig, Lasse W-bio och allt. Tackar ödmjukast! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback