Framtidsplaner

Jag går i tankar kring nästa höst. Idag känns det som att jag faktiskt bestämt mig. Efter en diskussion med mamma igårkväll, formades tankar när jag låg och skulle somna. Hur skönt det skulle vara med ett mål, något att sikta på. Det har liksom saknats ett bra tag nu. Min vardag har bara flutit runt, utan något specifikt mål. Därför känns mina tankar kring nästa höst bra. Det är långt bort, men jag har nog bestämt mig.

Au pair i Australien i ett år.

Det är läskigt, självklart, men oj så häftigt. Jag har velat se Australien i säkert tre år. Att åka dit som au pair, och dessutom under ett helt år, ger mig möjlighet att verkligen lära känna landet. Prata engelska i ett år och lära mig väldigt mycket, både om mig själv och andra. Växa som människa. Påbörja ett nytt liv, ett nytt kapitel. För jag vill inte börja plugga, det känns fortfarande väldigt avlägset. Jag vet att om jag ska stanna hemma nästa år också måste jag plugga. Mamma tycker att mer än ett sabbatsår är för mycket. Då är hon rädd att jag ska fastna på ICA. Därför är au pair ett alternativ. Jag behöver inte plugga, men jag gör något med mitt liv.

Det är redan väldigt lockande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback