Inlines

På plan mark var han en häftig 13-åring. Keps, jeans, tuff jacka och inlines på fötterna. På plan mark var han cool. Det blev värre när det blev uppför. Han halkade omkring på löven, han höll sig i väggen för att inte ramla. Jag kunde höra hans tankar inte ramla inte ramla inte ramla tänk om någon ser mig tänk om jag ramlar. Han ramlade inte. Bara nästan, han lyckades återfå balansen innan hans image förstördes. Sen var uppförsbacken slut. Det blev plan mark igen och han var en häftig 13-åring. Tills det blev nedförsbacke. Där blev det värre. Det gick för fort och han hade ingen bra bromsteknik och jag kunde höra hans tankar inte så fort inte ramla inte så fort var är nästa stolpe? Han använde sig av husfasader och lyktstolpar för att bromsa farten. Han kunde inte åka för fort, för då var risken att han skulle ramla större. Hela tiden såg han sig om axeln. Ingen fick se honom, inte när han stod och höll krampaktigt i en lyktstolpe. Hans image skulle bli förstörd.

Men alla är nybörjare. Alla är häftiga på plan mark. Alla måste försöka för att lära sig, alla måste kasta sig ut i en nedförsbacke och ta tag i varje lyktstolpe för att förhindra en katastrof. Alla måste öva. För att sen, efter tio nedförsbackar, bara ta tag i en stolpe. För att sen, efter tjugo nedförsbackar, inte behöva stanna alls.

Kommentarer
Postat av: Rebecka, 3 mal fran mig!

ohhhhhhhhh och olm ni vinner den...! , sa har ni vunnit korpen serien! och jag far inte vara med =(.. (grater). MEN LOVA OCH SKRIV HUR DE GAR , DIREKT EFTER MATCHEN!





Ja haller bada tummarna haaaaart!

Halsa alla tjejer fran mig!!!!

GOR MASSA MAL!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback