Bra dag


Hur ska den här dagen sluta? Den har börjat helt sjukt bra.

Vaknade vid kvart i nio, i och för sig inte utvilad, men kunde för allt i världen inte somna om, så jag satte på radion och skrattade ikapp med Morgonpasset i p3 och planerade vad som skulle ätas till frukost. Morgonpasset avslutar sitt program med att spela Håkan Hellströms Kom igen Lena, och jag dansar upp ur sängen. Gör havregrynsgröt och kokar ett ägg till frukost, till det dricker jag apelsinjuice och avslutar med färsk ananas.

Jag har en massa saker att uträtta idag, och tänkte åka in till stan på en gång, men ville kolla läget i lite bloggar först. Som startsida har jag kent.nu och möts av att Jocke Berg skrivit ett inlägg i forumet. Nu är jag ännu gladare. Såhär skrev han:

Just hemkomna från Berlin...

Session nr 1.

Vi har påbörjat inspelningarna av det som kommer att bli vårt åttonde album.
Under två extremt fokuserade veckor har ett stort antal sånger spelats in.
Låtarna är skrivna under hela förra året och fram till i början av April.
Det är självklart det bästa vi gjort.

Ännu vet vi inte exakt när det kan komma att släppas.
Om några dagar återupptar vi inspelningarna i Bunkern.

Vårt musikaliska år har börjat helt fantastiskt.
Ödmjuka hälsningar från Världens just nu Bästa Band.



Jag blev typ, glad? Men ändå orolig. Tänk om de släpper det och har turné när jag är i Australien.. Men man ska inte oroa sig för saker man varken kan påverka eller vet något om än. Så tiden får utvisa. Nu ska jag lyssna på fin musik, snart duscha och sen kanske börja med att ringa Skatteverket. Det här blir en bra dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback