Musiktips och barn


Jag minns när Florence Valentin släppte Pokerkväll i Vårby gård för ungefär ett år sedan. Det var en skön låt, och jag uppfattade bandet, och låten, som ett hemmasnickrat projekt som skulle få en hit, och sen dö. En sån där grupp som består av ett par kompisar som mixar låtar om nätterna. Men nu lyssnar jag på deras nysläppta skiva Spring Ricco och inser att de är på riktigt. De är väldigt bra. Musik man blir glad av, men ändå innehållsrika texter. Ge det en chans.

Annars ska jag snart åka tvärs över halva stan för att vara barnvakt. Men det är värt det. Pratade precis med mamman och fick veta att P varit väldigt (nu kommer jag inte på det svenska ordet, såklart..) rude den senaste tiden, och speciellt mot deras andra barnflicka, så han har vissa regler som jag behövde känna till. Och så ville hon att jag, om han skulle vara oförskämd (!Så heter det!) mot mig, skulle säga åt honom direkt. Men hon trodde att den risken var ganska liten, eftersom han tydligen tycker väldigt bra om mig. Det känns så himla bra att höra. Det värmer mer än något annat. Det, och när jag tillsammans med honom är på väg hem efter att ha lekt i parken, och en liten hand smyger sig upp i min. Det värmer också.

Barn är fina varelser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback