Nu blir det vår igen, det trodde jag aldrig


Det är så mycket jag borde göra, ändå sitter jag här. Jag borde dammsuga, plocka undan i mitt rum, ringa Skatteverket, handla mjölk och yoghurt, bestämma vilken kamera jag ska önska mig och alltså åka in till stan. Det är det jobbigaste. Men jag åker nog vid halv två, så kan jag åka direkt därifrån till barnvaktandet sen. För det värsta jag vet är att åka fram och tillbaka över hela stan.

Jag har kommit på att jag ska sluta äta bröd till frukost varje dag. Jag har gjort det sen jag vet inte när, och efter att ha insett att jag i så fall äter i snitt 14 mackor i veckan (två varje morgon, plus yoghurt) så tycker jag att det får vara nog. Inte nog som i att jag aldrig kommer äta det, men nog som i att bara äta det när jag ska jobba. När jag är stressad på morgonen. Då hinner jag inte göra gröt. För nu är gröt det nya jag. Gröt och simning, kanske. För löpa kan jag ju inte göra, när jag knappt kan gå, och ännu hellre; knappt kan göra bil. Märkte det igår när jag skulle bromsa att shit, jag kan ju knappt göra det. Har så sjukt ont i höger benhinna att det är väldigt jobbigt att röra foten upp och ner.

Nej, nu ska jag klä på mig och sen handla. Sen kanske jag gör något vettigt av den här dagen också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback