Onsdag 15 april


(Jag har fått en brevvän. I alla fall digitalt. Och öppna brev blir det, eftersom vi skriver dem i respektive bloggar. Men jag är glad för det, det är ett väldigt trevligt inslag!)

Hej V.

Jag blev väldigt glad över ditt brev. Precis vad jag behövde efter en extremt påfrestande dag på jobbet, som kommer följas upp med träningsvärk imorgon. Det är jag ganska säker på. Men jag klagar inte, jag är glad att få jobba. Och jag slipper gå upp klockan fyra på morgonen. Jag har lärt mig att uppskatta sovmornar på ett annat sätt, jag hoppas att du också lär dig det. Antagligen har du redan gjort det, men om inte, så ta och sov ut när du får chansen. Fast välj en dag med regn.

Vad fint att du haft en bra påsk. Min var också bra, jag var och hälsade på min pappa i den lilla staden, och hade mobilen avstängd hela helgen. Jag slappnar av på ett helt annat sätt då.

Den stora festen låter spännande. Fyller du år, månne? Eller någon annan? Eller firar du in våren kanske? Rent generellt tycker jag att man borde ha stora fester oftare. Jag och en vän till mig håller just nu på att planera för fullt till årets bästa födelsedagskalas. Jag berättar mer om det om några brev.

På våren kommer fjärilarna fram, och jag blir glad av dem. Lars Winnerbäck har en sång som heter "Att fånga en fjäril", och jag avslutar brevet med ett litet stycke ur den. Det är en annorlunda låt, men fin.

Tills vi hörs nästa gång; ta hand om dig och de dina, och jobba inte ihjäl dig.

Det går en vind genom skogen, någonting hörs därifrån.
Det blåser till över ån, någonting fladdrar i vinden.
Ingen väldig cyklon, men det biter i kinden.
Det skulle aldrig ha blåst om vi låst, om vi stängt om våra olika världar.
En fjäril längtar alltid ut igen.
Små lätta vingar som jag lätt skjuter undan, som jag lätt förringar,
som vilka vingar som helst, vilka känslor som helst.



Kommentarer
Postat av: voff

tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback