Svininfluensan


Idag fyller kungen år! Grattis på honom, liksom.

Annars, vad gör jag? Mestadels är jag trött, extremt trött. Trött av ingenting. Antagligen av allergi. Jag har jobbat idag, och varit lite barnvakt och varit på en konsert på en skola igår där jag såg helt sjukt musikaliska och duktiga människor uppträda. Jag är så avundsjuk. Jag skulle också vilja ha en talang. Men jag får nöja mig med att vara halvbra på en del saker istället. Någon ska väl vara det också.

Annars tänker jag mycket på den här svininfluensan som härjar. Den oroar mig lite. Det oroar mig lite att WHO höjt den till en femma på den sexgradiga pandemiskalan. En sexa innebär att det är pandemi. Jag vet egentligen inte vad som oroar mig, men det känns obehagligt bara. Och att både min bror och hans fästmö och sen min mamma åker utomlands inom en snar framtid gör att jag är lite orolig över dem också. Men som jag och F kom fram till; det här är väl vad som behövs för att jorden inte ska bli överbefolkad. En riktig sjukdom som har ihjäl ett par miljoner. Annars går det inte runt, jorden måste avbefolkas av såna här epidemier lite ibland. Kanske inte så allvarligt som förr, när 25-30 miljoner dog, men några.

Missförstå mig rätt, för guds skull. Jag vill självklart inte att folk ska dö. Jag bara accepterar det faktum att en pandemi är i antågande. Det är lättare att handskas med sånt man accepterar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback