Glädje, ren och skär glädje


Den här dagen har varit så himla bra. Om jag är såhär glad av att veta exakt vilken dag jag åker till Nya Zeeland, hur glad kommer jag inte vara av att vara där?

Såhär.

Kollade mailen imorse innan jag gick till jobbet. Där hade jag fått information om ett definitiv matchning, alltså att jag verkligen ska till den här familjen. Avresedatum 7 oktober. Hon kommer sätta mig i kontakt med andra som ska åka då också.

Jag dansade till jobbet.

Jobbade, vilket var extremt ansträngande eftersom jag inte tränat på två veckor och hade 90 % springportar. Men det gick bra. Väl inne på kontoret får jag veta att jag ska jobba hela september, varje dag, och vanliga timmar, i princip. Och så fick jag mina egna nycklar till kontoret.

Jag känner mig mindre och mindre som en vikarie.

Sen var det ett jäkla åkande hit och dit. Försökte hitta Nya Zeelands ambassad på Stureplan, men den fanns inte. Åkte hem, gick till Apoteket och handlade för 150 spänn (jag har en brännskada på underarmen. Jättesynd och jätteont). Skyndade hem, packade om väskan och begav mig på Korpenmatch. 2-2 blev det, och jag ser ut (och känner mig som) ett krigsfält. Grusplaner är satans påfund.

Det senaste jag blev glad över var att varken Göteborg eller Malmö lyckades vinna idag, vilket betyder att AIK fortfarande leder serien! Malmö förlorade mot Örgryte. What?

Jag kommer aldrig kunna somna ikväll <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback