Barn

Det var nog dumt att vakna klockan nio imorse, och välja att inte somna om. För just nu är jag extremt trött, skulle kunna gå och lägga mig på en gång, men då missar jag ju de två tv-program jag planerat att se. Visst, tröttheten kan delvis bero på de två barn jag passat och underhållit och bråkat på idag, men jag vet vad den egentligen beror på. Därför valde jag bort blodgivningen också, ville varken stressa eller bli av med blod. Inte just nu. Kanske nästa vecka.

För övrigt är Bolibompa helt stört. Men roligt. Dock vågar jag inte skratta högt, i rädsla att barnen ska undra vad jag skrattar åt. För de skrattar ju inte. De ser inte det roliga. Men det gör jag, för jag är 14 år äldre än dem. Jag borde inte ens titta på Bolibompa. Men jag tillät mig att göra det efter att jag städat i köket. Städat efter loppor och hjärtan och Bamse Lotto och makaroner och isvatten och ja. Man hinner ta fram ganska många saker på två timmar.


Hur förklarar man för två sexåringar vad dålig blodcirkulation är för något..?

Kommentarer
Postat av: Felicia

Du förklarar på samma sätt som du skulle göra för en tio åring eller någon annan som är lite yngre än dig. De förstår ganska mycket

Postat av: Anonym

Men min förklaring tog de som att jag var påväg att dö och borde uppsöka doktor.. Har inte så bra fantasi, så det blev rätt taffligt, och de hade nog fler frågetecken efter än innan.

2009-02-17 @ 21:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback