Förändring

Jag insåg en sak när jag var ute och promenerade för ett par dagar sen. Nu får det räcka. Nu ska jag fan, om inte bli vältränad, i alla fall trivas mer med mig själv.

Jag har, fram till nu, fungerat på ett sätt. Antingen tränar jag och äter hur och vad jag vill, i princip. Eller så tränar jag inte, men äter nyttigt. Eftersom min träning går i perioder nu när jag inte spelar fotboll längre, äter jag ofta hyfsat bra och balanserat. Men så fort jag kommer in i en period av träning så försvinner det balanserade och jag äter saker jag inte borde äta, lite för ofta. Mycket beroende på att jag när jag tränar förbränner mer och blir hungrigare. Men äter fel. Även om det är gott, är det inte bra.

Nu ska jag kombinera dessa två. Jag ska både träna och äta nyttigt. För det borde jag ju må allra bäst av. Så jag började igår, och eftersom vi inte haft särskilt mycket hemma, har det gått bra hittills. Jag var och handlade idag, och köpte väldigt mycket frukt. Det är bra att ha när jag blir sugen på något annat. Speciell liten frukt, typ vindruvor.

Så kanske kan jag i sommar njuta helt, både av bra kondition och bättre självförtroende. Kanske. Jag ska göra mitt bästa, och Julia lär behövas när det tar emot. Det är väldigt skönt att ha någon att peppa och peppas av. Imorgon ska vi springa igen, eftersom det blev korta rundan igår. Och på fredag spelar jag och min bror badminton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback