Framtidsutsikter

Nu är vi inne på den tredje dagen på det nya året. Och jag har fortfarande inte varit utomhus. Tänkte ge mig iväg någonstans idag, måste, hur mycket det än tar emot, handla julklappar.

Men jag vill bestämma mig lite, jag vill bestämma mig för att låta det här året bli ett bra år. Att låta det här året bli året då jag tar vara på ögonblicken, gläds ännu mer över det lilla, och låter bli att bryta ihop över saker som inte är värda att bryta ihop över. Att jag kan inse att det som varit är passerat och omöjligt att göra något åt, och därför inte är någon idé att sörja över. Att jag kan inse att det som ligger framför mig är livet, och det är mitt att göra det bästa av. Jag bestämmer alldeles på egen hand hur bra det blir. Jag vill inte sitta om tio år och tänka att jag inte gjort något med mitt liv, att jag slösat bort de 30 första åren. Det är bara jag som bestämmer hur det här året kommer utveckla sig, jag är inte beroende av någon annan. 2009 ska bli ett bra år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback