If you got the feelin'

Det var läskigt att vara chaufför igår, med tanke på hur jävla halt det var.. När jag gick från tunnelbanan tänkte jag seriöst att jag skulle avlida när jag sen skulle köra bil. Men det gjorde jag inte, som tur var.

Jag hade hur roligt som helst i Hägersten, massa gamla tv-spel spelades och det kändes som förr. En välbehövlig kväll med god mat och många skratt. Energigivande.

Idag hade jag fått fyra brev i brevlådan. Det hör inte till vanligheterna. Två av dem var rätt trista, ett var lite komiskt och det fjärde var helt underbart bra! Det var från min gamla skola, och i kuvertet låg en lönespecifikation. 180 kronor till mig från skolan. Tack, liksom? Jag kom snabbt till underfund med att det antingen är ett ekonomiskt bidrag då jag inte jobbar så mycket, eller ölpengar. Jag håller på det senare, och hoppas nu att detta blir återkommande för varje onsdag, så jag kan dricka öl på helgen. Perfekt. Sa jag att jag tyckte om min skola?

Jag ser fortfarande fram emot fredag. Och sista helgen i mars, kanske :) Förhoppningsvis längtar jag dit. Vilket påminde mig om mitt löfte, som jag ska fixa nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback