LW

När sommaren kommer, ska jag visa dig bättre dagar
När natten är varm, och himlen är lila och klar
Då reser vi bort, då tar vi oss tiden det tar
När sommaren kommer, jag lovar dig bättre dagar

Ska du fråga mig då, om jag har några löften att lova när hösten är här?
Eller låter vi natten få vara stilla som den är?
Jag vet att du inte vet vad du längtar till
Men när sommaren kommer så åker vi vart du vill

När sommaren kommer, kanske vindarna blåser igen
Och likgiltigheten och stiltjen som plågar oss än
Försvinner en kväll, och vinet får ny smak igen
När sommaren kommer, bättre dagar, min vän

Ska du grunda en plats i hjärtat, ett minnesmärke för allt som har hänt?
Eller dricker vi ur, och känner att vinden har vänt?
Gatorna här gör dig bara utled och van
När sommaren kommer, så åker vi långt från stan

Luften var klar, och det blänkte från fönstret och rann från den smältande snön
På de borstade förortsstråken mellan teglen och sjön
Asfalten hetta och resan är framför oss än
När sommaren kommer, så går vi den vägen igen

Lalalala...

Jag tänker på det ibland. Att den här sommaren kan vara den sista. Och den bästa. För om jag åker till Australien i höst, kommer det vara den sista sommaren på nästan två år. Den här sången är fin tycker jag. Det är herr Winnerbäck som skrivit. Låt oss göra det här året till det bästa, det har ju börjat så bra? Och låt oss göra sommaren till en oförglömlig tid, en sommar för mig att tänka tillbaka på med glädje och kärlek. Jag vet att vi kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback