Motsättningar

Jag hatar att gå på krogen. Jag älskar att gå på krogen. Mitt huvud var kaos inatt när jag åkte hem. Jag var glad över mina vänner, hur de bryr sig om, hur vi tar hand om varandra och aldrig lämnar någon i sticket. Jag var ledsen över en hel del annat. Samtidigt som jag var glad. Det var jättekonstigt, och jag hade jättesvårt att bestämma vilken sorts musik jag skulle lyssna på. Det blev en del Winnerbäck.

Ikväll ska jag inte dricka, men tillbaka ska vi. Åh det var så grymt. De spelade vår låt, Backstreet boys, dansen. Och som vi dansade. Folk såg rätt imponerade ut. Om en dryg timme åker jag, och kommer nog inte hem förrän om ett och ett halvt dygn. Det är skönt att spendera tid på andra ställen, där jag kan lägga mig i sängen och klappa katten utan att någon tycker jag är trist. Jag la mig i och för sig där just för att andas och inte falla, men mobilens låtval gjorde att jag föll och ett par tårar föll. Men jag vägrade låta det förstöra, jag skulle känna mig ännu sämre om jag åkt hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback