Nyårsafton

Jahopp, så har det blivit 2009. Igen, tänkte jag skriva, men det har det ju inte. Förut var det 2008. Det här året innebär att jag fyller 20, typ. Och att jag åker till Australien, förhoppningsvis. Men 2009 kunde faktiskt ha börjat bättre, enligt min mening. Jag kom hem runt fyra på nyårsnatten, somnade vid halv fem efter lite sms-skickande och lite ursäkter hit och dit. Det är faktiskt ganska elakt att glömma säga hejdå till folk. Förlåt igen. Klockan sex vaknar jag av att jag fryser så jag skakar. Mår illa, sådär för-mycket-alkohol-illa. Sådär midsommar-må-illa. Min vägran att spy sitter fortfarande i, och jag vägrade fortfarande. Halv elva somnade jag igen. Jag insåg att det inte var någon för-mycket-alkohol-sjuka, utan ren och skär magsjuka. Jag trodde jag var frisk imorse när jag vaknade efter 13 timmar sömn. Min kropp ljög.

MEN! Gårdagskvällen (nu blir det ju i förrgår kväll, men ni fattar. Nyårsafton) var grym! Den började med en väldigt stark fördrink som jag inte vågade dricka upp, och följdes upp av förrätt, varmrätt och efterrätt som alla var komponerade av Felicia och Micke. Extremt gott och väldigt trevligt sällskap. Klockan nio började resten anlända och det dansades, pratades och pussades. Jag pussades med sju olika personer under kvällen. Kan verka fräckt, men det var faktiskt en mistel som hängde i en korridor, så vissa gånger var det oundvikligt. Men det var mysigt. På tolvslaget stod vi 30 ungdomar på ett lastbilsflak och en gubbe stod i ett fönster och tittade på oss. Det kanske var hans lastbil. Sen blev Linus med barn och var fick vara gudmor. Nina var pappan. Strax efter detta konstaterande åkte vi hem och hade roligt även på tunnelbanan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback