Snö

Jag pratade med en vän i telefon alldeles nyss. Hon bad att jag skulle komma och hämta henne sen, för snön öste ner och hon såg ut som en snögubbe på sin väg från bussen till sitt hem. Hon bor, uppskattningsvis, 5 km härifrån, fågelvägen. När jag tittar ut genom fönstret är det inte en snöflinga i sikte.. Det är mystiskt. Antagligen hittade hon på för att jag skulle tycka synd om henne och köra henne. Men det gör ingenting. Förutom att mamma kommer med sina förmanande ord om att det är halt ute. No shit?! Det är snö på vägen, det är kallt och folk kör som idioter. Det är klart jag fattar att jag ska ta det försiktigt. Jag undrar vad hon kommer ha för varnande ord i sommar..

Allt jag har ätit idag är två rostade mackor. För sex timmar sen. Jag har även druckit ett glas blåbärssoppa. Sån där man köper färsk. Den är mycket godare än pulvret man blandar själv. Till middag blir det soppa, lagom avancerat för min mage om jag gissar rätt. Ändå är jag sugen på choklad och lakrits. Men jag vågar nog inte äta något än.

Fick/tog reda på en sak om en sak jag fick reda på på nyårsnatten. Det gav mig dåligt samvete, även om det inte är jag som har gjort fel. Jag har bara varit orsaken till snedsteget. Därför ska det bli skönt att träffa Johanna, hon har inget med någon att göra, och då kan jag prata av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback