I'm alive


Här var det länge sen jag var. Men det är sommar och sommaren är så som den ska vara; varm! Det finns inte ord för hur mycket jag älskar vädret. Det är också anledningen till att jag inte skrivit här. Jag har jobbat och sen badat eller grillat eller annat mysigt. Jag har inte haft tid. Jag har tagit vara på sommaren och vänner som jag snart inte får träffa. Vissa inte på ett och ett halvt år. Jag tror att det kommer kännas.

Det har hänt en del saker. Jag har bytt land. Från Australien till Nya Zeeland. Har hittat en agentur som verkar hur bra som helst, så nu väntar jag bara på post från polisen och från vårdcentralen, så ska jag snart ha fixat allt. Sen är det väl bara att vänta och hoppas.

Jag var på vårdcentralen idag för en hälsokontroll. Sköterskan hade typ mindre koll än jag, och vägrade skriva på engelska. Sen sa hon att jag antagligen skulle behöva betala för att få ut hälsointyget. Jag betalade ju 140 spänn för undersökningen, inkluderar inte det pappret och bläcket det kostar att skriva ut intyget? Dåliga var de också. Hon sa inte ens till innan hon stack mig när hon skulle ta blodprov. Fan, jag tittade ju inte för att jag tycker det är obehagligt. Hon kunde ju ha varnat.

Sen har jag jobbat hela veckan, och trivts med det. Trivts med att tröjan är genomblöt när jag kommer in. Trivts med att cykla i uppförsbackar till det bränner i låren, och då cykla lite till. Trivts med att få sluta tidigt så jag hinner göra annat också. Trivts med mina sjuka arbetskamrater.

När jag var på väg hem i tisdags var det en kille som stannade mig och berömde mig, på engelska, för att jag matchat mina skor med mina hängslen och mitt linne. Jag blev glad. Han ville ha mitt nummer, men jag tyckte facebook räckte. Men jag har inte addat honom. Jag vågar inte. Jag såg honom idag när jag var på väg hem igen. Men jag så svensk en svensk kan bli, och tog upp mobilen och låtsades pilla med den. Hade ingen lust att prata, ingen lust att säga nej.

Nu ska jag gå och lägga mig, och imorgon vakna till den sista arbetsdagen för veckan. Sen väntar en helg som innehåller en massa fina saker. Sen på måndag börjar elva dagars konstant jobb, med en dag ledig. Party. Men det är sen. Nu är nu.

Godnatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback