Onsdag. Eller är det torsdag? Det är det nog


Här sitter jag och är lite nervös. Väntar på att båda min chefer ska ringa och meddela närmre när jag ska få jobba i sommar. På brevbärarjobbet ska jag få fler tider, och på det andra jobbet ska jag reda ut när jag egentligen jobbar, för jag förstod ingenting när hon ringde i måndags. Jag hoppas brevbärarchefen ringer först, för det är där jag helst vill jobba mest. Det verkar som att hela min sommar kommer bestå av att jobba. Men det gör ingenting, egentligen. När jag jobbar som brevbärare kommer jag ju i alla fall ha ett liv utanför jobbet. Jag kommer kunna åka och bada. Men inte när jag jobbar på Centralen. Då är det pass från typ 07-18.

Igår träffade jag vännen och åt lite lunch och tittade i lite affärer. Jag tänkte efteråt på hur sjukt våra samtal pendlade. När vi ena stunden kunde vara allvarliga, prata om vad som hänt och ha tårar i ögonen (i alla fall jag..), medan vi i nästa stund skrattade lite åt något konstigt. Det var skönt att träffa henne. Se att hon håller sig på fötter.

Nu ska jag åka och titta på cykel. Jag måste få arslet ur någon gång, om jag vill ha en cykel. Inte vara så kräsen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback