Kallt. Jättekallt


Idag har jag jobbat. I mer än elva timmar. I ett kylrum. Ibland frös jag så jag skakade. Det är seriöst inget bra ställe för mig att jobba på, jag som fryser här hemma där det är 21 grader. Tro fan att jag fryser i 4-5 grader, trots en massa kläder.. Och imorgon är det samma visa igen. Sen är det bara barnvaktning i två dagar, sen är det Norge. Så imorgon klarar jag. Börjar lära känna de som jobbar där nu också, så det är inte lika jobbigt att vara där. Jag vågar sätta mig i lunchrummet och prata. De är så sjuka hela bunten, så det spelar ingen roll om man säger något konstigt. Idag blev jag till exempel lovad en pojkvän från Filippinerna. Jag undrar hur det blir med det.. Förhoppningsvis inte alls.

Om fem minuter ska jag ringa min pappa. Han har en vecka kvar på sin kurs nere i Karlskrona, och jag tänkte bestämma med honom om när jag ska komma ner till Nyköping. Tänkte fira påsk där, nämligen. Det tycker jag känns passande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback