Ny luft


Lika stressig som gårdagen var, lika lugnt var det idag. Min effektiva arbetstid har kanske varit tre-fyra timmar. Ändå var jag på jobbet i nästan tolv.. Känns på ett sätt ganska ovärt, men det är ju pengar. OB dessutom. Dubbelt upp för att göra ingenting.

Nu är jag slut i hela kroppen och tycker att det är ganska skönt att inte behöva jobba imorgon. Det är imorgon som har varit mitt mål, speciellt igår. Även om jag har lite dåligt samvete över att åka bort, så måste jag träffa min pappa och andas ny luft ett tag. Det är inte alls meningen att lämna någon eller lämna någon i sticket eller svika någon eller ignorera eller strunta i eller vara självisk eller en dålig vän.

Det är bara meningen att samla energi så att jag kan stanna kvar, låta bli att svika, uppmärksamma, vara osjälvisk och en bra (om jag kan bli det) vän. Tyvärr ser det ut att bli rätt kass väder. Men det står jag ut med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback