Håkan, Ina och busschaufför


Jag hade en sjukt fin kväll igår. Mötte upp Ina för att (med båt) bege oss till Grönan. Det var sjukt mycket folk. De flesta var där av samma anledning som vi; Håkan. Men vi chillade, åt middag på en restaurang och hamnade ganska långt bak på konserten. Men det gjorde inget. Vi såg och hörde ändå, liksom.

Jag har aldrig sett Håkan live förut. Förutom en gång på Allsång på Skansen, men det kan knappast räknas. För han är fan bra live! Lite långdragna mellansnack ibland, men han har energi på scenen, och han visar verkligen kärlek till sin publik. Vi fick höra mestadels låtar vi kände igen, vilket betyder att han spelade mycket gammalt material. Det gav mig tårar i ögonen att stå med armen runt fina vännen och sjunga tillsammans, samtidigt som jag tänkte att det är vad jag lämnar.

Och han spelade Kom igen Lena! Jag BLEV så glad! Dansade och sjöng som aldrig förr. Nu kan jag åka till Nya Zeeland, nu har jag fått se vad jag velat. Den enda som saknades var Anna.

Men det konstigaste var ändå när vi skulle åka hem. Vi gick till busshållplatsen vid Skansen för att gå på innan ALLA andra. Det kommer en buss som det står "47 Sergels Torg" på, den går vi på. Den blir helt full, så vi står längst fram vid chauffören. Efter typ 300 meter blir han stoppad av en vakt i gul väst som står i gatan och dirigerar trafiken, och han säger "Äh, sätt på Ej i trafik, och kör dem till Karlaplan". Så chauffören meddelar bussen att vi åker till Karlaplan istället. INGEN på bussen ville åka dit. Men vi hade inget val. Det var det konstigaste jag varit med om..

Nu sitter jag här i springshorts, sport-bh och fårskinnstofflor. Laddar inför Bellmanstafetten. Snart ska jag äta något mer, eftersom jag åt frukost för en och en halv timme sen och börjar bli hungrig igen. Det är stört hur mycket jag äter nu när jag springer i trappor hela dagarna.

Håll tummarna för mig idag! Jag ska springa mitt fortaste. Att det knappt är kuperat bäddar för rekordslagning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback