Hjärtskärande (märk ordtvisten)


Här sitter jag och är både orolig och lite rädd.

Finaste vännen ska operera hjärtat imorgon. Och det är ju såklart inte utan att man är rädd. Det är ändå hjärtat vi snackar om. Det där organet som pumpar runt blod i kroppen. Det där organet som liksom krävs för att man ska kunna stå upp imorgon också. Det där organet som kan göra så ont i bland, men av andra orsaker. Kärlek, till exempel.

Tyvärr är operationen inte till för att laga krossade hjärtan. Det hade varit något.

Operationen ska göra min vän frisk. Och hon ska få nyponsoppa efteråt. Jag kommer antagligen inte kunna koncentrera mig på jobbet imorgon. Men jag ska jobba mitt snabbaste.

Att min ena coach ska "gå igenom lite saker" med mig imorgon är något som hamnat i skymundan för det här. Och lika bra är väl det. Jag är egentligen jätterädd att han ska klaga på något jag gör. Att jag gjort något fel.

Annars hoppas hela kontoret på att vinna några miljoner var. Vi spelade på lotto tillsammans idag. Alla la en tia, och det är någon sorts megavinst. Jag har ingen riktig koll. Valde bara mina sju nummer (och förklarade ingående för Elias varför jag valt varje..) och var glad. Kexchoklad hade chefen köpt till alla också, som vi fick när vi kom in efter rundan. Sånt gör mig glad.

Nu ska jag laga matlåda till imorgon.



Kommentarer
Postat av: Felicia

Så egentigen kan man vända på det hela. Du köpte en kexchoklad och förhopningsvis fick du några miljoner på köpet :)

Postat av: voff

Nyponsoppa med glass i?

2009-09-10 @ 13:56:09
Postat av: voff

http://i860.photobucket.com/albums/ab167/viaroverallt/n7525816473018746260pu5.jpg

2009-09-11 @ 22:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback