Resfeber


Det finns en låt som egentligen inte alls är jag, men den brukar fylla mig med glädje. Den påminner om jobbet (Citymail, alltså) och refrängen är jag. Mitt kommande liv, min dröm. Men ikväll gör låten mig lite ledsen. Resfebern har slagit sig in i min hjärna, och just nu vill jag inte alls åka. Därför känns följande textrad jobbig. (Ja, det är Ken Ring, det känns jättetöntigt, men som sagt, jag brukar få bra vibbar av låten just för att den är Citymail för mig).

"Livet kan vara svårt, men det är bara att spela på,
Våra minnen är allt vi kommer leva på
Så säg hejdå, för livet går vidare,
Och kom ihåg att det finns nåt som är finare.
Dags för mig, vi hörs väl ganska snart igen,
Just nu så är det faktiskt dags att dra igen,
Så ha det bra min vän, vi syns väl kanske någon dag igen.

Om jag nånsin kommer tillbaks igen.

Nu måste vi dra, ja vi ses väl nån dag
Jag svär livet blir bättre,
När man vet var man ska."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback