Ännu mer saknad


Ibland är det jobbigt. Igårkväll var det jättejobbigt. Fick sms av J där han skrev att han varit hos min värdfamilj och ätit middag. Hade jobbat för min värdpappa på dagen, och sen hade han blivit inbjuden på middag. Och allt bara rasade. Det är så orättvist. Där satt de, de som jag ju älskar och saknar något så innerligt, och åt middag tillsammans. Och jag fick inte vara med. Jag kommer aldrig mer få vara med. Jag kommer aldrig mer få njuta av deras sällskap. Aldrig mer stoja runt med Theo, aldrig mer ha knäppa samtal med Lola. Aldrig mer känna deras kärlek så nära, inte få de där hårdaste kramarna eller få hålla den där lilla handen i min. Inte så se dem bli större och större för varje dag. Inte höra de nya ord och uttryck som Theo slänger sig med. Inte få vara den stoltaste när Lola uppträder i skolan.

Det gör så ont. Så förbannat ont. För jag inte bara förlorade min pojkvän när jag åkte tillbaka hit, jag förlorade även min andra familj. De har hamnat lite i skymundan, eftersom saknaden och smärtan efter J varit så intensiv. Men igår kom även saknaden efter min värdfamilj ikapp mig. Att säga hejdå till dem var fruktansvärt. Nikki och Robert sa så fina saker i mitt öra, Lola kramade mig så hårt och hon ville verkligen aldrig släppa taget. Det ville inte jag heller. Aldrig någonsin. Hon är ju min tjej, min stora, fina. Jag saknar dem något otroligt.

Veckan som har gått har varit lite av ett nederlag. Det har varit lite för många dåliga dagar. Lite för mycket ledsen musik. Jag ska göra mitt bästa för att låta nästa vecka bli lite bättre. Men just nu skulle jag göra vad som helst för att vara tillbaka i det varma landet, läsa en saga för Theo, ligga i Lolas säng och prata om allt som en tioåring pratar om med Lola, sitta i vardagsrummet och skratta tillsammans med Nikki och Robert för att sen gå och lägga mig och krypa in i en varm famn som inte släpper taget om mig. Jag skulle ge vad som helst för ett dygn till. Det gör alldeles för ont att vara här just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback